Музичне заняття для дітей дошкільного віку та учнів 1 класу
«Назустріч весні»
Програмовий
зміст
Слухання
музики. Збагачувати дітей музичними враженнями.
Вчити уважно слухати музику до кінця, упізнавати та називати музичний твір;
характеризувати знайомий твір.
Співи.
Розвивати співочий голос, звуковисотне сприйняття, працювати над дикцією,
диханням, учити дітей співати узгоджено, злагоджено, слухаючи один одного,
виразно, відображаючи характер музики.
Музично-ритмічні
рухи. Вчити легко, злагоджено рухатись в
характері музики. Розвивати творчу уяву, уважність. Вчити дітей чути зміну
частин в музиці й відображати її в русі. Учити своєчасно переходити від одного
руху до іншого відповідно до музики. Працювати над чіткістю виконання рухів.
Вчити дітей відображати у русі характер музики. Працювати нед виразністю
виконання.
Гра
на ДМІ. Розвивати ритмічний, тембровий слух.
Вчити відчувати і відтворювати сильну долю, запам’ятовувати ритмічний малюнок.
Розвивати музичну пам’ять. Заохочувати до виконання.
Обладнання:
музичні інструменти, грамзапис.
Хід
заняття
(Діти під музику заходять)
Музкерівник:
Діти, я дуже радий усіх вас знову
бачити,
Рано-ранесенько
сонечко встало,
Доброго
ранку усім побажало.
І
я вас, дітки, щиро вітаю,
Чудового
настрою вам побажаю.
-
До нас сьогодні приїхали
гості, вони хочуть з вами познайомитись, почути, як ви співаєте, подивитися,
які ви слухняні. Діти, з присутніми ми
повинні привітатись. Тож заспіваємо нашу розспівку, яка називається «Добрий
день!»
Музичне вітання:
Треба зранку
привітатись: «Добрий день».
Дружно весело
сказати: «Добрий день».
Вліво, вправо
поверніться, «Добрий день».
Туди-сюди
посміхніться, «Добрий день».
Пісня «Добрий день, людям на землі» (Ігор Танчак)
Добрий день,
добрий день, ниви і поля.
Добрий день,
добрий день, матінко земля.
Добрий день,
добрий день, в небі журавлі.
Добрий день,
добрий день, людям на землі.
Приспів:
Це для нас
посміхається сонечко,
Соловейко співає
пісень.
Заглядає
веселка в віконечко
Добрий день,
добрий день.
Добрий день,
добрий день, гори і ліси.
Добрий день,
добрий день, крапельки роси.
Добрий день,
добрий день, квіти запашні.
Добрий день,
добрий день, людям на землі.
-
Ось таким чудовим побажанням ми і
почнемо наше заняття.
Діти,
поверніться один до одного.
Розспівка:
Посміхнись
скоріше (розводять руки в сторони)
І сьогодні цілий
день (плескають) буде веселіше.
Розітремо ручки,
(рухи за текстом) носик і щічки.
Будемо вродливі
(поступово піднімають руки),
Як весняні
квіти. (ліхтарики).
Розітрем
долоньки – сильніше, сильніше,
А тепер
поплескаєм – дужче, сміливіше.
Вушка потремо,
здорові будемо,
Посміхнемось
знову(посміхаються),
Будьте всі
здорові (розводять руки в сторони).
Музкерівник:
-
Ну що , у всіх гарний настрій? Це чудово, коли день розпочинається з
гарного настрою.
-
Діти, коли я йшов у садок, то зустрів
нашого друга, а кого, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте мою загадку:
Гостроносий та
малий,
Сірий, тихий та
не злий.
Вдень ховається.
Вночі…
Йде шукать собі
харчі,
Весь із тонких
голочок,
Як він
зветься?... (Їжачок)
-
Так, діти, це Їжачок. Прийшовши у садок,
Їжачок сів на задні лапки, а передніми почав вистукувати цікаві ритми. Вони
мені так сподобалися, що я вирішив показати їх вам. Хочете проплескати їх?
( муз керівник
проплескує ритмічний малюнок . Діти разом або індивідуально проплескують ритмічний малюнок: I I III ; I I I I).
- А з чого
складається музичний твір?
Діти: Із музичних звуків.
-
А інші предмети і живі істоти також
мають свої звуки. Я вам прочитаю вірш, а ви мені допоможете ті звуки відтворити.
-
Десь собаки загарчали:
-
- Р-р-р-р-р-р!!!
-
Там корівки замукали:
-
- МУ-му-му-му!!!
-
- А ось кізочка замекала:
-
Ме-ме-ме-ме-!!!
-
А в кімнату муха залетіла:
-
Ж- ж- ж-ж !!!
-
Комарики заспівали:
-
З-з-з-з-з-з-з!!!!
-
Капає з крана вода:
-
Дінь! Дінь! Дінь!!!
-
Перегукуються електрички:
-
У-у-у-у-у-у-у!!!
-
Листя на вітрі шумить:
-
Ш-ш-ш-ш-ш!!!
Музкерівник: Молодці, дуже
добре у вас вийшло. Діти, хтось до нас телефонує.( бере слухавку і веде
розмову).
-
Алло.
-
Алло, це дитячий садок «Сонечко»?
-
Так, це дитячий садок «Сонечко», а ви хто?
-
(Включається аудіо-запис) З Вами
розмовляють гноми. Ми чули, що у вашому садочку чемні, веселі дітки, гарно
співають, танцюють і грають у різні
ігри. Ми хочемо з ними потоваришувати і
запрошуємо їх на казкову лісову галявину.
Музкерівник:
-
Малята, ви хочете побігати, погратися на
зеленій галявині, помилуватися весняними квіточками, подивитися, як струмочки
біжать, послухати, як щебечуть пташки. А хочете, ми з вами сьогодні поїдемо на
прогулянку до весняного лісу? Тож
приготуйтеся, будемо вирушати.
(звучить
грамзапис психогімнастики «Паровозик»
сл.. Г.Лисенко,муз.В.Лисенко)
Перш ніж будем
вирушати,
треба ніжки
розім’яти,
всіх звіряток
пригадати.
-
Я буду читати вірші, а ви під музику
будете відтворювати рухами про кого розповідається у вірші:
Ми сьогодні не
малята,
А малесенькі
звірята.
Першими прибігли
зайчики,
Зайчики-побігайчики:
Скік,скік,скік.
(Діти під музику
стрибають на місці)
А за зайчиками
лисичка,
Хвіст рудий має
сестричка.
Обережно вона
ступає,
Слід свій хвостиком
замітає.
( Діти під
музику йдуть, як лисичка, один за одним)
Вийшла білочка
гілять,
І по травці
пострибать.
Їй услід малята,
милі білченята.
(Діти під музику
стрибають в коло, із кола на двох ніжках)
Йде ведмедик
клишоногий,
Ледве-ледве
піднімає ноги:
Туп-туп-туп…
(Діти під музику
йдуть один за одним «перевальцем»)
Маленький
паровозик в дорогу вирушає,
Маленьких
пасажирів в вагончики скликає.
( діти «їдуть»,
тупаючи ніжками дрібненько під музику «Паровозик»)
Музкерівник:
Через гори,
поле, ліс паровозик діток віз,
На чудовій
галявині зупинився…ох і втомився!!!
-
Діти, ми з вами на галявині біля лісу.
Всі ми знаємо, що природу потрібно берегти: не рвати без потреби квіти, не
ламати кущики та гілочки дерев. Давайте пригадаємо і покажемо, як потрібно
вести себе в лісі, в парку, на галявині.
-
Вправа
«Не зашкодь у лісі» муз. Л.М.Лаптєва.
1. Озирніться
навкруг,
Нас віта зелений луг.
(звичайна
ходьба)
2. Ми
травичку не зімнемо,
На носочках всі
підемо.
(ходьба на
носочках)
3. Ноги
вище підіймаємо,
Кущики та квіти не ламаємо.
( ходьба з
високим підніманням ніг)
4. Ось
струмочок протікає, весело біжить,
Його пісенька
прозора лагідно звучить.
Музкерівник:
-
Давайте спробуємо перестрибнути
струмочок, тільки щоб ніжки ніхто не намочив.
(діти
перестрибують через «струмочок»)
5. Тепер
побігли всі, нас чека весняний ліс.
(легкий біг)
6. А
квіточки обійдемо, красу лісу збережемо.
(ходьба змійкою)
Музкерівник:
-
Ось ми й пригадали, як треба поводитись
у лісі. А зараз уявіть себе квіточками і
будемо танцювати, як у балеті.
( всі одягають
шапочки - квіточки) .
Музика «Вальс квітів» П.І.Чайковського (Танець
- імпровізація квітів)
Музкерівник:
А тепер сядемо і
відпочинемо на цій галявині
(Діти сідають на
відведені місця на «галявині»).
Казку хочу
розпочати,
Прошу казку
відгадати.
В лісових
зелених хащах
Жили дружно в
своїй хатці.
У матусі сім
малят –
Сім
гарнесеньких (Козенят)
Ось прийшов до
них у двір
Хижий, злий,
голодний звір.
В козенятах знає
толк.
Хто, скажіть,
це? Сірий …(Вовк)
Вовк:
Так, це я,
голодний вовк,
В лісі все
блукаю, здобичі шукаю.
Чую носом, десь
отут
Козеняточка живуть.
(наперед
вибігають козенята)
1-ше козеня:
Вовче, ти нас не
чіпай,
Краще разом з
нами грай!
Козенята, вовк та усі діти виконують
пісню-танець « На місточку» сл..Г.Бойка, муз. А.Філіпенка.
Співають діти:
Через міст перейти треба нам, малятам,
Щоб гриби, щоб
гриби в лісі позбирати.
На місточку
вовчик спочиває,
На місточок
діток не пускає.
Він гарчить, він
гарчить,
Клацає зубами.
Співає Вовк:
Не пущу, не пущу
діток за грибами.
Співають
діти:
Вийшов козли к з
зеленого гаю,
Він сердито
вовчику гукає:
Співає козеня:
Заколю, заколю я
тебе рогами,
Затопчу, затопчу
я тебе ногами.
Співають діти:
Вдарив козлик вовчика
рогами.
Покотився вовк у
воду прямо.
Ми йдемо, ми
йдемо
Мостом через
річку, несемо, несемо козлику травичку.
Ой спасибі,
козлику рогатий,
Що поміг нам вовчика прогнати.
(діти сідають на
свої місця)
Музкерівник:
-
А ось і гномики.
Гноми:
-
Як добре, що ви до нас прийшли.
Музкерівник:
-
Зараз ми з вами пограємо у гру.
Гра «Позбирай гриби»
Умови гри: (У
грі беруть участь 4 гравці( 2 гноми і 2 дитини збирають гриби, а 2 дитини
стоять із кошиками. У центрі розсипані гриби. За сигналом муз рука гравці починають
збирати гриби. Виграють ті, хто більше назбирав. Умова: можна нести до кошика
лише по одному грибку.)
Ведмідь:
-
Хто у лісі цьому є, мені спати не дає?
Музкерівник:
-
Ой, діти, ми з вами розбудили ведмедика,
він цілу зиму спав. Ведмедику любий, не гнівайся на нас. Поглянь, як сонечко
світить яскраво, з’явилися перші квіточки, струмочки біжать. Вже весна настала
і тобі час вставати.
Ведмідь:
-
А й справді, вже сніг розтанув, щось я
довго спав.
Музкерівник:
-
Дітки, а щоб поліпшити нашому ведмедику настрій,
давайте з ним пограємо у веселу гру. Ведмедику, пограєшся з нами?
Ведмедик:
- Залюбки, я
дужу люблю гратися.
Гра «Ведмежатко в нас гарненьке»
сл..Л.Лаптєвої, муз.І.Борисової.
1. Ведмежатко
в нас гарненьке, волохате і смішненьке,
Швидше очі відкривай і нас спробуй
упіймай.
(Під швидку
музику ведмедик починає ловити дітей, ті тікають і швидко сідають на
стільчики.)
Ведмедик:
-
Дякую, діти, вам за цікаву гру. До
побачення, малята, приходьте до мене влітку у ліс, коли достигне багато смачних
ягід, горішків.
Музкерівник:
-
Дякуємо, ведмедику, за запрошення, чекай
на нас влітку.
(Під музику
В.Ребікова «Ведмідь» хлопчик-ведмедик повертається в ліс.)
-
Діти, подивіться, я знайшов ось таку
чарівну торбинку. А що в ній, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте мою загадку:
Всіх ми любим
звеселяти
І радісно
розважати.
Якщо нас
візьмете в руки,
Вмить полинуть
ніжні зауки.
Не забудьте ці
моменти,
Коли звучать …
(Музичні інструменти).
-
Так, правильно. А давайте ми пограємо у
гру, яка називається «Який звучить музичний інструмент?»
Правила гри
такі: ви закриваєте очі, а я буду грати на одному з музичних інструментів. Ви,
прослухавши, будете називати, який інструмент звучав.
(Проводиться
гра)
-
Діти, ви так гарно відгадували звучання
музичних інструментів, що я хочу вам запропонувати пограти в оркестрі. Згодні?
Я оркестром
диригую,
Музикантами
керую.
Ось вам знак –
моя рука,
Покажу все чітко
я.
Як змахну, хай
знає кожний:
Починати грати можна.
(Діти беруть
музичні інструменти, виконують мізичну п’єсу «По малину в сад пойдем»
муз.А.Александрової.
-
Діти, а хто це там біля струмочка,
подивіться будь ласка?.
Українська народна пісня «Два веселі
гусі»
(виконують двоє дітей)
|
Жили у бабусі два веселих гусі:
Один - сірий, другий - білий,
Два веселих гусі!
Один - сірий, другий - білий,
Два веселих гусі!
Мили гусі лапки десь біля канавки,
Один - сірий, другий - білий,
Десь біля канавки!
Один - сірий, другий - білий,
Десь біля канавки!
Ой, кричить бабуся: "Ой, пропали
гусі!"
Один - сірий, другий - білий,
Гусі мої, гусі!
Один - сірий, другий - білий,
Гусі мої, гусі!
Вийшли, вийшли гусі - кланялись бабусі!
Один - сірий, другий - білий,
Кланялись бабусі!
Один - сірий, другий - білий,
Кланялись бабусі!
Тішиться бабуся, що знайшлися гусі,
Один - сірий, другий - білий,
Гусі її гусі!
Один - сірий, другий - білий,
Гусі її гусі!
|
-
Чи сподобалась вам пісенька? Як добре,
що бабуся знайшла своїх гусей і забрала додому.
Гноми:
Наспівались досхочу,
а співати я люблю.
Сонечко лягає
спати, час додому повертати.
Любі діти,
прощавайте та і нас не забувайте.
Музкерівник:
-
Нам, малята, теж час вирушати додому,
тож сідаймо в наш паровозик, він нас відвезе до садочка.
(Діти під музику
йдуть один за одним «перевальцем»)
Маленький
паровозик в дорогу вирушає,
Маленьких
пасажирів в вагончики скликає.
( діти «їдуть»,
тупаючи ніжками дрібненько)
-
Ось і закінчилася наша весела
прогулянка. Дякую вам, діти, що були активними, уважно слухали музику, вправно
виконували музично-ритмічні рухи, узгоджено, разом співали пісень.
-
А зараз вручіть нашим гостям на згадку
подаруночки, які ми приготували своїми руками.
Вже скінчилось
заняття
І прощатись нам
пора.
Я бажаю усім
вам,
Миру, щастя і
добра.
Дитина:
Хай вам щастя-доля
буде
Не на день і не
на рік,
А на
довгий-довгий вік.
(Виконують
поспівку «До побачення», під музику виходять.
Комментариев нет:
Отправить комментарий